دانیالدانیال، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 6 روز سن داره

رویای کودکی

مشاوره دانیال

1392/9/13 15:32
نویسنده : مامان وانیا
235 بازدید
اشتراک گذاری

مامان هفته پیش 5شنبه قبل کلاس یوگا بره پیش مشاور دانیال که البته بیشتر باباییدوست داشت باشه و صحبت کنه که متاسفانه کار پیش اومد نشد و من رفتم  صداها را ضبط کردم و اوردم هرچند که دزد نابکار نذاشت ف گوش بده . بگذریم
راجع به این صحبت شد که کودکان در 3-5سالگی خود محور هستن یعنی شما بهش میگین شلوغ نکن و او میگه چشم اما کار خودش را میکنه چون شفاف نمیدونه وباز باید بهش گوشزد بشه
یه چیز جالب این بود که روش جبران را برای خطاهای بچه ها انجام بدیم مثلا اگه دیوار یا مبل را خط کشید ازش بخوایم که تمیزکنه هرچند اگه ما بعد مجبور بشیم این کار را انجام بدیم این جبران خطا باعث میشه دیگه این کارو نکنه و در این سن خیلی خیلی دوست دارن تجربهه کنن و ببینن به قول خودشون چی میشه . راجع به رابطه دختر و مادر و پدر و پسر صحبت شد که باعث عقده در بچه ها نشه.
عقده ادیپ:
عقده ادیپ پیش از هر چیز گرهی در احساسات شدید است، احساساتی که زندگی عاطفی کودک بین ۳ تا ۵ سالگی را تشکیل می دهد و به طور کلی در بردارنده امیال عاشقانه کودک نسبت به ولی جنس مخالف خود از یکسو و رقابت حسودانه همراه با آرزوی مرگ نسبت به ولی هم جنس از سوی دیگر می باشد. نام عقده ادیپ از داستان ادیپ شاه اثر سوفوکل گرفته شده است. این عقده در دختران عقده الکترا نامیده می شود.
از لابه لای تعبیر و تفسیر خلق و خو های تکراری زندگی روزمره، عشق ها و «تعهدات» می توان به شکل بروز یافته این عقده پی برد. مثلا یک فرد پرخاشجوی انقلابی موجودی است که نتوانسته است بر عقده ادیپ خود فایق آید و پرخاشگری خود (که در اصل در مسیر مخالفت با پدرش است) را به پرخاشگری علیه قدرت حاکم بدل ساخته است و این مطلب به منظور به اثبات رساندن خود به عنوان یک قدرت است...

راجع به بچه دوم خیلی صحبت شد و دکتر بهم گفت ف هم حق داره به اندازه تو که پسر دوست داری دختر بخواد و اگه میخوای بچه دوم را زود تر بیار طوری که اسفند سال اینده دنیا بیاد چون بهترین اختلاف سن بچه ها 2تا 4سال هست هرچند که تو 8ماه هم دیر میکنی اما عیب نداره که من در فکر این هستم
و گفت الان بیاد خوبه چون دانیال با یک بحران مواجه میشه اما اگه دانیال بره مدرسه با دو بحران مواجه هست هم مدرسه هم کودک جدید این براش سخت میشه و گفت تک فرزندی خیلی سخته و میگفت اگه 20سال پیش کسی بهم میگفت به این قاطعیت دومی را بیار میاوردم (اخه خودش یه پسر 24ساله داره )

فــــــــروید کبیر می گوید :

* در اوج مرحله ی تناسلی ، تمام پسران در حدود چهار پنج سالگی عاشق مادران خود هستند.

* پسر میل خود را به صورت های گوناگون بیان می کند ، مثل اینکه می خواهد با مادر ازدواج کند ، یا اینکه بخواهد پیش او بخوابد.

* نسبت به بدن برهنه مادرش کنجکاو می شود.

* پسر می خواهد مادر همیشه در اختیار او باشد ، نسبت به پدرش حسادت می کند و می خواهد او را بکشد و از سر راه بردارد.

* چون پدر ، بزرگ و قوی است ، می ترسد پدرش او را عقیم کند. این ترس ناشی از عقده ی اختگی است که وقتی تشکیل می شود که کودک به دلیل استمناء سرزنش می شود و به او هشدار می دهند که شاید آلت تناسلی اش بیفتد ، چون دیده است دختران آلت مردی ندارند.

* ترس از انتقام پدر که باعث می شود پسر سرانجام مادرش را به عنوان یک هدف جنسی رها و در عوض با پدرش همانند سازی کند و به جستجوی شریک جنسی دیگری برآید.

تصویری که فروید برای دختران مطرح می کند :

* دختر کوچک هم اول علاقمند به مادر است ، اما بعد با وحشت در می یابد که پسران آلت مردی دارند و او ندارد.

* دختر کوچک معتقد است که آلت مردی خود را از دست داده است و به ? دلایل مبهم ? مادرش را برای آن سرزنش می کند.

* دختر کوچک از اخته شدن نمی ترسد ، به این دلیل که از قبل خود را اخته می داند. از نظر او ترس معادل آن ، فقدان محبت است.

* بعد پدر را هدف میل جنسی اش قرار می دهد ، با این امید که او را آبستن کند ، چون بچه ی حاصل از این رابطه ، تا حدودی جبران آلت مردی از دست رفته را می کند.

* این تعارض به تدریج با عطف توجه به مردان دیگر که می توانند فرزندی را به او ببخشند ، حل می شود


از بعد عید هم کلاس ارف و شنا و زبان میزارمش البته گفت دوتا دوتا کلاس بذارش
برای تست هوش و استعداد یابی هم گفت هیچ کس بهتر از مادر نمیدونه استعداد بچه اش را و گفت بذار کودکی کنه و تلاش کن اونچه از دستت برمیاد و فکر میکنی درسته با توانایی های او و خودت براش فراهم کن
گفت باید طوری براش برنامه ریزی کنی که بزرگ شد حالش بد نشه و همچنان علاقه مند باشه

ازکارای خوب دانیال صحبت شد و خانم دکتر گفتن پس دانیال اقا کوچولو هست و کلی صحبت دیگه

 

اخرشم گفت مامانی هستی معدلت بیسته و شاگرد اولی و قرار شد کارگاههایی که دارن منو هم دعوت کنن که به عنوان مامان خوب راه کار بگم(البته من برم که یاد بگیرم به عقیده خودم)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)